Rozmowy na temat eksportu polskiego mięsa do Korei: spotkanie w Ministerstwie Rolnictwa

Rozmowy na temat eksportu polskiego mięsa do Korei: spotkanie w Ministerstwie Rolnictwa

Michał Kołodziejczak, sekretarz stanu, spotkał się z importerami mięsa z Republiki Korei, wyrażając swoje nadzieje na owocne wyniki wizyty i rozwijanie korzystnych relacji dla obu stron. Uczestnictwo w spotkaniu deklarowali także dyrektor generalny MRiRW Bogusław Wijatyk, zastępca głównego lekarza weterynarii Paweł Meyer i dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu w Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa Piotr Kondraciuk.

Delegacja koreańskich biznesmenów przybyła do Polski w ramach realizacji projektu „Mięso z Polski w Republice Korei”, który jest prowadzony przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Celem tego przedsięwzięcia jest wspieranie polskich przedsiębiorców w budowaniu relacji biznesowych z Koreą.

Kołodziejczak, jako wiceminister, apelował o przekazanie informacji o chęci nawiązania handlowej współpracy z polskimi dostawcami do władz koreańskich. Zadeklarował również oczekiwanie na szybkie zakończenie procedur administracyjnych niezbędnych do uruchomienia eksportu mięsa drobiowego i wołowego z Polski do Korei przez strony koreańskie.

Spotkanie było dobrą okazją do prezentacji importerom szczegółów dotyczących polskiego sektora mięsnego, takich jak skala i specyfika produkcji mięsa drobiowego, wołowego i wieprzowego, a także warunków eksportu tych produktów z naszego kraju. Koreańscy przedstawiciele handlu zaznaczyli, że widzą duży potencjał dla Polski jako kraju, który może w przyszłości stać się jednym z głównych dostawców mięsa do Republiki Korei.

Republika Korei to znaczący partner handlowy dla Polski w sektorze rolno-spożywczym. W 2023 roku wartość polskiego eksportu do tego kraju wyniosła 82,6 mln EUR, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu do 2022 roku. W pierwszym kwartale 2024 roku wartość wyeksportowanych artykułów rolno-spożywczych do Korei wyniosła 44 mln euro – wzrost o 19% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Największym zainteresowaniem na rynku koreańskim cieszą się produkty takie jak mleko, śmietana, skrobia ziemniaczana oraz piwo.